Onderhoud van uw nieuwe auto

Heeft u al nagedacht over waar u uw nieuwe aanwinst in onderhoud gaat brengen?  La Scuderia heeft haar eigen gespecialiseerde werkplaats voorzien alle specialistische gereedschappen, diagnose apparatuur en kennis. Zo weet u zeker dat uw Italiaanse schoonheid in topconditie blijft.

Kijk gerust eens bij onderhoud en reparatie of kom langs en informeer naar onze aantrekkelijke tarieven.

Inruil van uw auto

Vraag naar de mogelijkheden voor inruil van uw huidige auto. Het liefste hebben wij natuurlijk een italiaan, maar ook andere merken kunnen bij ons worden ingeruild bij aankoop van een van onze auto's. Mail of bel ons gerust even.

Komt u liever langs? Prima, een verse kop echte italiaanse bonenkoffie staat voor u klaar.

Uw droomauto op bestelling

Staat uw droomauto niet tussen ons huidige aanbod hieronder, neem dan gerust even contact met ons op. Met onze vele contacten tot zelfs diep in Italië, gaan we gewoon voor u opzoek naar uw droom klassieker of hedendaags topmodel.

Natuurlijk gaan we ook weer voor kwaliteit en verzorgen we het complete importtraject.

 

 Omschrijving:

De Alfa Romeo SZ is een sportwagen van Alfa Romeo en werd gebouwd tussen 1989 en 1993. Alfa Romeo werd in 1986 opgenomen in de Fiat groep, en had op dat moment behoorlijke imagoproblemen. Om het imago op te poetsen werd de link met de rijke sportwagengeschiedenis van Alfa Romeo aangehaald en werd eind jaren 1980 samen met Zagato een compromisloze sportwagen ontwikkeld. Op de Autosalon van Genève 1989 stelde Zagato het eerste prototype voor van de SZ onder de naam ES-30, experimentele sportwagen met een 3,0 liter motor. Het ontwerp van de wagen kwam echter niet geheel van Zagato. Ook het Centro Stile van Alfa Romeo met Walter de'Silva en Alberto Bertelli en het Centro Stile van Fiat met Robert Opron werden aangesproken om de nieuwe sportwagen te ontwerpen. De grote lijnen van de SZ kwamen uiteindelijk van Robert Opron en Antonio Castellana. De wagen zag er controversieel uit en verschilde volledig van alle andere Alfa Romeo modellen uit die tijd, wat de SZ de bijnaam 'il mostro' (=het monster) opleverde.

Alfa Romeo besloot om de ES-30 in productie te brengen en veranderde de naam naar SZ, verwijzend naar de Sprint Zagato's uit het verleden. De mechanische onderdelen, waaronder het verkorte onderstel, werden gebaseerd op de Alfa Romeo 75. Zagato stond in voor de assemblage. Slechts een duizendtal SZ's zouden worden geproduceerd, allemaal in het typische Alfa rood (Rosso Alfa) met een donkergrijs dak. De motor van de SZ is een 3,0 liter V6 met een maximaal vermogen van 210 pk en een koppel van 245 Nm. Het vermogen wordt via de achterwielen overgebracht naar het wegdek en zorgt voor een topsnelheid van ongeveer 250 km/u en een 0-100 km/u sprint van 7 seconden. De SZ werd tot 1991 geproduceerd.

In 1992 brachten Alfa Romeo en Zagato de Roadster Zagato (RZ) op de markt. Een cabriolet versie van de SZ met nog steeds hetzelfde agressieve uiterlijk. Zagato zorgde voor de aanpassingen aan het ontwerp en gaf de RZ onder andere een nieuwe motorkap en voorbumper. De RZ was beschikbaar in rood, geel en zwart. Drie RZ's verlieten de fabriek in de kleur zilvergrijs. De bedoeling was om er 500 te produceren, maar uiteindelijk werden er slechts een genummerde oplage van 278 exemplaren geproduceerd door afgenomen vraag en economische omstandigheden begin jaren 90.

Deze Alfa Romeo RZ met slechts 9000 km is een exemplaar in uitmuntende staat. Een prachtige originele combinatie van zwart met volledig rood lederen interieur. Uiteraard is deze Alfa Romeo RZ compleet met alle historie, boekjes, kofferset en stofhoes. Absolute een zeer bijzondere en exclusieve cabrio...

 Description:

Robert Opron of the Fiat design studio was responsible for the initial sketches while Antonio Castellana was largely responsible for the final styling details and interior. Only the 'Z' logo of Zagato was kept. The car possessed unusual headlights positioned in a trio on each side - a styling used more subtly on later Alfa Romeos in the 2000s.

Mechanically and engine-wise, the car was based on the Alfa Romeo 75, production being carried out by Zagato at Terrazzano di Rho near the Alfa factory in Arese. The thermoplastic injection moulded composite body panels were produced by Italian company Carplast and French company Stratime Cappelo Systems. The suspension was taken from the Alfa 75 group A/IMSA car, and modified by Giorgio Pianta, engineer and team manager of the Lancia and Fiat rally works team. A hydraulic damper system was made by Koni. The SZ was originally equipped with Pirelli P Zero tyres (front 205/55 ZR 16, rear 225/50 ZR 16) and is able to sustain over 1.1 G in cornering, some drivers have measured a cornering force of 1.4 G, which remains an excellent performance figure.

The two-seater hard roof version also saw a convertible version, the RZ (for Roadster Zagato), produced from 1992 until December 1994. Although almost identical to look at the two cars had completely different body panels save for the front wings and boot. The RZ had a revised bumper and door sills to give better ground clearance and the bonnet no longer featured the aggressive ridges. Three colours were available as standard black yellow and red, with black and yellow being the more popular choices. Yellow and red cars got a black leather interior and black cars burgundy. Although the interior layout was almost unchanged from the SZ, the RZ had a painted central console that swept up between the seats to conceal the convertible roof storage area. 350 units were planned but production was halted after 252 units when the Zagato factory producing the cars for Alfa Romeo went in to receivership, a further 32 cars were then completed under the control of the receivers before production finished at 278 units, making the RZ the lowest production Alfa Romeo ever produced. Of those final three were painted silver with burgundy interior and another pearlescent white.

This Alfa Romeo RZ with only 9000 km is in excellent condition. A beautiful original combination of black with full red leather interior. Ofcourse, this Alfa Romeo RZ complete with known history and booklets , luggage set and dust cover. A very special and exclusive convertible...

 Beschreibung:

Robert Opron des Fiat -Design-Studio war verantwortlich für die ersten Skizzen während Antonio Castellana war weitgehend verantwortlich für die letzten Styling Details und Interieur. Nur das 'Z' logo von Zagato gehalten wurde . Der Wagen besaß ungewöhnliche Scheinwerfer in einem Trio auf jeder Seite positioniert - ein Styling subtiler auf später Alfa Romeos in den 2000er Jahren verwendet . Mechanisch und Motor -weise, das Auto auf der Alfa Romeo 75 beruhte , wobei Produktion von Zagato in Terrazzano di Rho durchgeführt in der Nähe des Alfa Werk in Arese . Die thermoplastische Spritzguss Composite Karosserieteile von der italienischen Firma Carplast und Französisch Unternehmen Stratime Cappelo Systeme produziert wurden. Die Suspension wurde aus dem Alfa 75 Gruppe A / IMSA Auto genommen und modifiziert durch Giorgio Pianta , Ingenieur und Teamchef des Lancia und Fiat Rally Team arbeitet . Ein hydraulischer Dämpfer -System wurde von Koni gemacht . Die SZ ursprünglich mit Pirelli P Zero Reifen (vorn 205/55 ZR 16 , hinten 225/50 ZR 16) ausgestattet und in der Lage, mehr als 1,1 G in Kurven zu erhalten, haben einige Fahrer eine Seitenführungskraft von 1,4 G, die eine bleibt gemessen hervorragende Leistung Figur.

 Der Zweisitzer Hartdach Version sah auch eine Cabrio-Version , die RZ ( Roadster Zagato für ) , von 1992 bis Dezember 1994 produziert . Obwohl fast identisch ist zu den beiden Autos sehen hatte ganz andere Karosserieteile für den vorderen Kotflügeln und Boot zu retten. Die RZ hatten einen überarbeiteten Stoßfänger und Schweller bessere Bodenfreiheit und die Motorhaube nicht mehr kennzeichnete die aggressive Kanten geben . Drei Farben zur Verfügung standen als Standard schwarz gelb und rot, mit schwarzen und gelben wobei der beliebtesten Möglichkeiten . Gelbe und rote Autos bekam eine schwarze Lederausstattung und schwarze Autos Burgunder. Obwohl die Innenraumgestaltung war fast unverändert aus dem SZ hatte die RZ eine bemalte zentrale Konsole , die sich zwischen den Sitzen gefegt , die Cabrio-Dach Lagerfläche zu verbergen. 350 Einheiten geplant waren aber die Produktion wurde nach 252 Einheiten gestoppt , wenn die Fabrik zur Herstellung von Zagato die Autos für Alfa Romeo ging in Konkurs , wurden weitere 32 Fahrzeuge dann unter der Kontrolle von den Empfängern abgeschlossen , bevor die Produktion beendet bei 278 Einheiten , wodurch das RZ der niedrigsten Produktionskosten Alfa Romeo jemals produziert wurde. Von den letzten drei wurden Silber mit bordeaux Innen-und anderen Perlglanz weiß lackiert .

Dieser Alfa Romeo RZ mit nur 9000 km ist in sehr gutem Zustand . Eine schöne Kombination von original schwarz mit vollen roten Lederausstattung. Natürlich steht dieses Alfa Romeo RZ mit bekannten Geschichte und Broschüren, Kofferset und Staubschutz abzuschließen. Eine ganz besondere und exklusive Cabrio...

 

- Alfa Romeo RZ
- 1992
- 9000 km

Showroom

Bezoekadres:
Maxwellstraat 13
1704SG Heerhugowaard

Tel: 0031 (0)72 531 44 95

Openingstijden:      
Dinsdag - Vrijdag:   09.00 - 17.00
Zaterdag:    09.00 - 17.00

Bezoek op afspraak is ook mogelijk.

Werkplaats

Bezoekadres:
Maxwellstraat 11
1704SG Heerhugowaard

Tel: 0031 (0)72 572 72 71

Openingstijden:      
Dinsdag - Vrijdag:  08.30 - 17.30
Zaterdag: 08.30 - 17.30

werkplaats@la-scuderia.nl 

Algemene Contact

Postadres:
Postbus 1188 1700BD
Heerhugowaard

Info@la-scuderia.nl

IBAN RABOBANK
NL44RABO0102300216

KvK. Alkmaar:  55934986
BTW nummer: NL8519.14.202.B01